e-PUB Irodalmi Kávéház

Szerző: | Blog, Sci-fi

Becsült olvasási idő: 4 perc

Részlet az Időm nem ért véget című regényből (ami még mindig nem készült el), amiben megjelenik az oldal névadó helyszíne.

e-PUB Irodalmi Kávéház

Pest, Magyarország, 2068.

Beléptem a kávéház ajtaján. Odabent vékony füstfelhő válasz­totta el az asztalokat a felettük lógó textilburás lámpáktól. Egy kéz felém nyúlt. Kibújtam a kabátomból, átadtam neki, vele együtt a kalapomat és a sálamat is. Fülemet ekkor ütötte meg a mai holodíszvendég, Hindi Zahra: Beautiful Tango-ja.

A mellém érő pincérnő flitteres, combközépig felvágott fekete ruhájában könnyedén olvadt bele a helyiséget uraló félhomályba. A helyemre kísért.

Leültem az asztalhoz és kezembe vettem az ott heverő tabletet. Végighúztam rajta az ujjamat. Ennyi elég volt, hogy azonosítson, máris a kiadói fiókomba léptetett. Zakóm belső zsebéből elővettem a képzeletolvasót, és a megfelelő adatcsatlakozóba dugtam a kábel végét. A képzeletolvasó maradt az utolsó olyan eszköz, amihez még szükség volt közvetlen kapcsolatra a gépek között. A homlokomra tapasztottam az érzékelőket, és kényelmesen hátradőltem a széken. Regényem újabb fejezetének első oldalai máris megjelentek a szerkesztő adatállományában. Az automatizált folyamat azonnal teletűzdelte megjegyzésekkel, javítá­si ötletekkel a rohamosan gyarapodó történetet. Mire a végére ér­tem, az asztalomon már várt a korsó hideg sör.

Kinyitottam a szememet, az italért nyúltam. Hosszan ittam a habos, hideg sört. Ezt szerettem ebben a helyben, mindent elkö­vettek, hogy az írók a lehető legtöbbet hozzák ki magukból. In­gyenes hozzáférés az elektronikus publikációs oldalhoz, ingyen frissítő minden fejezet után. Ezekért a kis pluszokért pusztán an­nyit kellett tennie a kezdő íróknak, hogy rajtuk keresztül adják ki irományaikat. Pedig feleslegesek voltak ezek az ingyenes ösztön­zők, mert az azonnali megjelenés minden történetíró vágyát tel­jesítette, még ha nem is archaikus, nyomtatott formában történt meg. Minden, az e-PUB-hoz csatlakozó írópalánta bízott a maga zsenialitásában, és abban, hogy ez a könnyű megjelenési forma kikövezi számára a világhírnévhez vezető utat.

A tappancsok a homlokomon lágyan rezegni kezdtek. Ránéz­tem a tabletre. A képernyőn megjelent a figyelmeztetés, hogy el­kalandoztam, nem a regényemmel foglalkozom. A következő ingyen sörnek lőttek – állapítottam meg.

Intettem. Ugyan a félhomályban nem láttam a rendelésre váró pincérnőket, de tudtam, hogy látták a kezemet felemelkedni. Amíg az italra vártam, révetegen meredtem magam elé. Regé­nyem újabb fejezetén gondolkoztam. Végigmentem a történet cselekménysorozatán, a főbb szálakon. Kár volt. Kicsit elbizony­talanodtam, hogy a mostani fejezetnek lesz-e létjogosultsága a kéziratban. Az e-PUB szerkesztő-appja ugyan sok nyelvtani, sti­lisztikai, történetvezetési vagy akár információadagolási hibára rámutatott, de ennél komplexebb javításokat nem tudott elvégez­ni. Hátradőltem a kényelmes gamer székben. Összekulcsoltam kezemet a tarkómon. Ha dohányoznék, akkor ez lenne az a pilla­nat, amikor rágyújtok egy Gitanes-ra.

Az agyamban kergetőző gondolatok tompa játékát az aszta­lomra tett újabb korsó alig hallható koppanása szakította meg. A pincérnő megszeppent tekintete megmosolyogtatott. Ha most panasszal élnék ügyetlenkedése miatt, amivel megszakított alko­tói tevékenységemben, azonnal az utcán találná magát. A napom egyáltalán nem lenne jobb tőle, az övé viszont biztosan sokkal rosszabb lenne. A mások feletti uralkodás ilyenforma kinyilatkoz­tatása távol állt tőlem. Sokan ezért gyengének, vagy éppen túl idegennek tartottak. Ezért nem invitáltak sohasem a titkos írói bulikra.

A pincérnő még mindig ott állt. Elmosolyodtam, és egy kézle­gyintéssel elküldtem. A megkönnyebbült sóhajt nem hallottam, egyedül az ellazuló testtartást láttam, miután az óriási kőtömb hangos robajjal ért földet lelkében.

Ez a hangos döndülés indította újra a filmet bennem. Az app megint visítozva igyekezett jelezni, hogy nem azzal foglalkozom, amivel kellene, de nem érdekelt. Félredobtam a regényírást, az új novellám történései megelevenedtek bennem, a bekezdést kö­vetően már a cím is megjelent belső világom peremén: Képzelet­birodalom. Az oldalak gyorsan teltek, a fele után már a szerkesztő sem aggodalmaskodott, végezte rutin feladatát, én meg végre teljesen elmerülve alkothattam.

A történet utolsó sorait tisztáztam, ahol egy öreg bölcs ennyit mond a főszereplőnek, aki eléri valós világának határát és belé­pésre készül egy író elméjébe: ,,A belépés ingyenes, a kilépés …”

Még átfutottam a szerkesztő javaslatait – amiken jót röhögtem, mert képtelen kiszakadni a készítői által beleprogramozott sablo­noktól-, és a zömét teljesen figyelmen kívül hagytam. Helyette egy utasítással elküldtem kedves ismerősömnek. Az ő értékítéle­tében jobban bíztam. Nem vett el a történetből, nem változtatta meg az író stílusát, mégis a végeredmény egy kiforrottabb novel­la lett. Ugyan nem érte el a nyomdaérett írások színvonalát, de annak a kisszámú olvasónak, akik rendszeresen követték a meg­jelenéseimet, még így is önfeledt kikapcsolódást nyújtott.

Elégedetten néztem fel az asztaltól. A színpadnak nevezett emelvényen Hindi Zahra hipnotikus hangján énekelte az At the same time-ot.

Lassan a halántékomhoz nyúltam. Mielőtt azonban a kapcsola­tot bontottam volna, megjelent egy üzenet a képernyőn. Az ön ál­tal elképzelt alkotás módosításait: Menti – Eldobja – Menti és Közzéteszi. Az utolsóra nyomtam. A tappancsok nyúlósan ragasz­kodtak bőrömhöz. Ujjam köré csavartam a vezetéket, az apróra hajtogatott köteget visszatettem a belső zsebembe. Míg kijelent­keztem a rendszerből – Hindi újabb számba kezdett: Stand Up –, felálltam, és a kijárat felé indultam. Az ajtónál hagytam, hogy az android rám segítse a kabátot. Átvettem tőle a kalapomat és a sálat. Kiléptem az utcára.

Amíg bent időztem, az időjárás-generátor már lefuttatta az az­napra esedékes nyári eső programot. Számos android igyekezett számomra ismeretlen célja felé. Munkába, haza, vásárolni, vagy éppen szórakozni.

Mélyet lélegeztem a nyirkos, meleg levegőből. Fejem zsongá­sa, amit az elmúlt háromórányi írás okozott, kezdett alábbhagy­ni. Még pár mély szipákolás, és kitisztult fejjel indultam haza. A körülöttem haladó műemberek tiszteletteljesen kikerültek, amint észrevették, honnan léptem ki. Bármilyen csekély is az ismertsé­gem – arcról egyáltalán nem ismernek –, a tény, hogy egyike va­gyok azon élő embereknek, akik az ő szuperintelligens MI-jük számára a regenerálódási ciklus idejére álmokat ír, ösztönös áhí­tatot ébresztett bennük irántam.

Az ösztön szó még mindig furán hangzott velük kapcsolatban. A különböző polimerekből, fémötvözetekből és szerves anyagok egy­velegéből alkotott műemberek rendelkeztek valamiféle primitív tudattal, amely időnként ösztönszerű viselkedést váltott ki belőlük, amit még az őket alkotó mérnökök és tudósok sem tudtak megma­gyarázni. Ezek csitítását a megmaradt maroknyi emberi írók által alkotott képzeletvilágokkal érték el…

© Wágner Szilárd

Hasonló tartalmak:

Wágner Szilárd

Wágner Szilárd

Egy időben sokat foglalkoztatta a mesék, az álmok és a sámáni szertartások közötti hasonlóság. Az így szerzett tapasztalatait történetíróként használta fel. Tapasztalatait szívesen megosztotta más írókkal, segítette őket a kezdeti bizonytalanságon túljutni. Ma már inkább íróknak segít, történeteket egyre kevésbé ír.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

e-PUB Irodalmi Kávéház
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.